Onze school

Welkom op de website van de obs Professor Casimir in Kollum. Met trots informeren we u over onze school. Bent u op zoek naar een school waar uw kind veel kan leren én graag naar toe gaat? Dan adviseren we u verder te lezen!

Wij zijn een openbare school. Voor ons houdt dit in dat we grote waarde hechten aan het respect voor elkaar. We voelen ons rijk met leerlingen, ouders en leerkrachten van een verschillende levensovertuiging, nationaliteit, sekse en/of geaardheid.  Door met elkaar op te groeien leren we rekening met elkaar te houden, naar elkaars ideeën te luisteren en elkaars mening te respecteren.

Een kind dat zich geaccepteerd en gewaardeerd voelt en graag naar school gaat, kan goed tot leren komen. We geven hier binnen onze school richting aan door de uitgangspunten van de “Vreedzame school” te volgen.

We vinden het belangrijk dat ouders zich betrokken voelen bij de school en dat er een goede samenwerking is op het gebied van educatie en opvoeding.

Op deze website vindt u nog veel meer informatie over ons onderwijs.

Daarnaast vertellen wij u graag op onze school hoe wij uw kind/eren de optimale ontwikkelingsmogelijkheden bieden.

Daarom nodigen wij u van harte uit hiervoor een afspraak te maken.

Zijn er nog suggesties? Vertel het ons in het gastenboek of mail naar directie@profcasimir.nl